Rowans en Sherpa's

Na het seizoen waarin leden 15 jaar worden, vliegen zij over naar de Rowans en Sherpa's. Deze speltak wordt binnen Scouting Nederland ook wel in afdelingen onderverdeeld waarbij onze afdeling nummer 521 is. Zodoende dat onze Rowans en Sherpa's afdeling (RSA) ook wel RSA521 wordt genoemd.

De opkomsten van de RSA vinden meestal plaats op zaterdagmiddag.

Wat doet de RSA?
Bij de RSA is er geen leiding meer maar begeleiding. Leden zijn bij de RSA zelf verantwoordelijk voor de opkomsten. Iedere week hebben een aantal RSA-leden de taak om de opkomsten te organiseren. De begeleiding helpt ze hierbij. Dat maakt dat de activiteiten van de RSA zo afwisselend zijn als de groep zelf kan bedenken. Dit kan variëren van het zelf maken van een hottub, tot het houden LAN-party's of met z'n allen een grote hike (scouting speur/wandeltocht) uitzetten voor de andere speltakken.

Ook de RSA-leden gaan op zomerkamp en organiseren dit zelf. Alles is mogelijk zolang ze het als groep maar zelf kunnen regelen. Het ene jaar fietsen ze met tent en bagage door Limburg om het jaar daarna te treinen door Oost-Europa of te backpacken in Schotland. De mogelijkheden zijn letterlijk grenzeloos.

Na de RSA?
Scouting is een jeugdorganisatie wat betekent dat leden die de leeftijd van 18 jaar bereiken, stoppen als jeugdlid bij Scouting. Gelukkig stopt de carrière bij Scouting dan niet. Verreweg de meeste jongeren stromen door naar de leiding om zo Scouting voor een nieuwe generatie kinderen uitdagend en leuk te houden. Naast het leiding-schap (ook mogelijk als men geen leiding wordt) kan men lid worden van de Stam.