Bevers

Lid worden van scouting kan vanaf de leeftijd van 5 jaar. Je begint dan bij de jongste speltak die bij Scouting bestaat: de Bevers. Bevers zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 5 tot en met 7 jaar. Zij hebben iedere zaterdagochtend opkomst in De Paddenburcht.

Themaverhaal
Het themaverhaal van de Bevers speelt zich af in en rond Huize Hotsjietonia, het huis van Lange Doener. Lange Doener houdt erg van reizen en is daardoor vaak weg. Toch mogen de Bevers iedere week komen. Andere bewoners van Huize Hotsjietonia zijn onder andere mevrouw Pompedomp, Frederik Scheuremaar, Lappezak en Hippe Springveer. Mevrouw Pompedomp houdt van koken, planten & dieren en muziek. Frederik Scheuremaar is dol op knutselen, maar vooral op papier verscheuren. Lappezak bouwt graag tenten en Hippe Springveer kan nooit stil blijven zitten en is dan ook dol op sport. Bovenin Huize Hotsjietonia bevindt een grote witte wolk: Ssst. Hier kun je heen als je moe bent geworden van het spelen of als de leiding een verhaaltje gaat voorlezen.

Wat doen Bevers?
De activiteiten van de Bevers spelen zich af in vier interessegebieden:

• sport & spel
  • buitenleven
  • stille momenten
  • expressie

Dit houdt in dat de Bevers het ene moment buiten actief bezig zijn met een groot renspel en het andere moment binnen in opperste concentratie aan een mooie tekening werken. Ook maken de Bevers soms een grote speurtocht door het bos of bakken ze samen met Juffrouw Pompedomp lekkere koekjes. Kortom veel afwisseling en leuke dingen om te doen.

Eén keer per jaar hebben de Bevers een heus Beverkamp. Tijdens kamp blijven ze twee nachtjes slapen in Huize Hotsjietonia, het eigen clubhuis. Elk kamp heeft een eigen thema.

Na de Bevers?
Na het scoutingseizoen waarin een Bever 7 jaar wordt, vliegt hij/zij over naar de volgende speltak, de welpen.